Krash

Oj oj vilken krash. Är i princip helt utslagen. Kroppen är tung, är hysteriskt trött. Tankarna snurrar. Idag fick jag gjort det jag skulle göra, men efter det sov jag nästan hela dagen. I morgon var tanken att jag skulle till psykologen och till optikern. Psykologtiden har jag ställt in och i morgon får jag ringa till optikern, igen, för att ändra tiden. 

I morgon ska jag även tvätta, mellan 20-00 och även festa lite. Min tanke ikväll var att om jag tvättar i natt så slipper jag stressa till krogen i morgon. Tankarna har gått fram å tillbaka hela tiden. "Jag tvättar i natt så är det lugnt i morgon" "ne jag orkar inte, tvättar i morgon" så är det typ 50 gånger i minuten. Jag kan inte tänka klart, jag har ingen energi men vill så mycket. Fyyy vilken ångest. 

Bara så här låter det inte så jobbigt kanske. Men det är som att jag har två personer i huvudet som bråkar om vad jag ska göra. Jag, har inget att säga till om alls. Känner mig otroligt svag nu. 

Jag är så imponerad av människor som "bara" gör saker, som pushar sig själva. Jag besitter inte den förmågan. Mitt undermedvetna kan hitta på de verse olika anledningar till att inte göra nåt och då kan jag inte stå emot det. Det är nästan som en tvångstanke, fast tvärt om. Folk med tvång brukar ju utföra olika saker för att slippa ångest, för mig är det tvärt om nästan. Om jag inte gör vissa saker så slipper jag ångesten. Men själva handlingen sen, när jag inte gör vad jag ska göra, så släpper ju inte ångesten utan den blir värre.

Flummigt värre, ja. Men så är det. Kanske är bättre i morgon. Men i natt blir det ingen tvätt i alla fall. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bipopulärt

Denna bloggen handlar om mig, min sjukdom och mina hinder genom livet. Kanske en och annan nageldesign också...

RSS 2.0