Kläder och kontroll

Idag började jag flytta över mina grejer till ett nytt förråd. Självklart stötte jag på en låda där det står "stl 38-42", jag har inte kunnat haft dessa kläder på ca 3 eller 4 år. Jag tänkte att det skadar ju inte att prova favoriterna. Sagt och gjort så plockade jag ut kläderna, gick upp till min brors lägenhet och provade. Ta mig tusan, dom passade! Senaste halvåret har jag gått ner nästan 13 kg. Sååå gött! Är sååå glad att jag kan ha mina kjolar igen, och mina Converse t-shirts och min svarta t-shirt med stjärnor på och min favorit tröja som är röd med rutor på. Dessutom tog jag upp min favoritjacka som vart trasig i dragkedjan. Jag analyserade och klämd till med en tång på olika ställen och vips, dragkedjan funkar igen.

Hur kontrollen kommer in i det här är att vanligtvis så skulle jag blivit så exalterad att jag skulle gått in i ett hypomaniskt tillstånd. Visst jag känner av några fysiska symptom som skakningar och hjärtklappning. Men i huvudet är det helt lungt och tyst. Har lite dålig koncentration, men det har jag i vanliga fall också. Om det är självkontroll eller mediciner det vet jag inte, jag bryr mig inte, för det funkar! 

Tänkte bara dra snabbt min analys när det kommer till viktminskningen. Först å främst så har jag i stort sätt slutat dricka Cola. Jag rör mig mer, äter bättre och oftare. (Inte alltid) och mina mediciner samverkar bra vilket gör att min sköldkörtel fungerar som den ska vilket innebär en normal ämnesomsättning. Snacka om glädje! Vill fortfarande gå ner 10 kg till. Men för stunden är jag så himla glad att min kropp håller sig i schack.

Jag är så glad!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bipopulärt

Denna bloggen handlar om mig, min sjukdom och mina hinder genom livet. Kanske en och annan nageldesign också...

RSS 2.0