Lösningar och födelsedag

Jag har inte hört av läkaren ang mina STD tester så jag antar att dom är negativa. Yaaay. Skärpning nu, kondom kondom och mer kondom!

Ang reseförbudet så är det löst. Min handläggare på f-kassan ringde och förklarade att eftersom inte rehabiliteringen är igån ännu så behöver jag inte bry mig om det alls. Men jag har ändå papper på att ansökan blev godkänd. 

Nu är det 9 dagar kvar till min födelsedag. Jag brukar alltid vilja fira på själva dagen men i år blir det annorlunda eftersom att jag fyller på en söndag. Men fredagen innan kommer iaf mina brudar. Förhoppningsvis alla iaf. Sen tänkte jag fira med brorsan eller barndomsvännen på själva dagen, men båda jobbar så det suger. Vill verkligen göra nåt speciellt, eller iaf nånting på min dag. Mamma ställde in sin spadag för min skull fastän jag inte bad henne. Jättegulligt, men jag tänkte mig mer att gå ut och ta ett par öl och slappa. Känns som att jag måste anstränga mig lite när jag är med morsan. Eller så drar jag med henne till mitt hak och fixar nån bikersnubbe till henne. Och med henne i hälarna så kanske jag håller mig lite mer i skinnet. Hmmm bra plan kanske :)

Och om exakt 14 dagar är jag i Dubai. Det känns så overkligt. Samtidigt är jag sjukt nervös över hur det kommer gå med pappa. Jag är ju ganska spontan av mig och kanske vill freestyla lite där nere, men med pappa så är det omöjligt. Men jag har sagt till honom att jag kanske gör nåt själv nån gång. Hoppas han kan respektera det och inte behandla mig som ett naivt hjälplöst barn. Och det värsta är att han har skrivit ett kontrakt, ja ett kontrakt på hur alla ska betee sig. Och massa annan skit. Det är såååå fånigt, men för att hålla pappa nöjd så får jag väll (som vanligt) bita mig i tungan.

Nu ska jag planera min födeledagstårta som jag alltid gör på min födelsedagsmorgon. :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bipopulärt

Denna bloggen handlar om mig, min sjukdom och mina hinder genom livet. Kanske en och annan nageldesign också...

RSS 2.0