Uppdatering

Nu är det 1 månad sedan jag gjorde ett inlägg här.

De största sakerna som hänt är nog boendestöd, förlorat mobilen samt Metaltown.

Tänkte att jag skulle gå igenom allt på ett så smidigt sätt som möjligt. Ok, here we go!

Boendestöd:

Har nu blivit beviljad boendestöd genom kommunen. Min tanke var att kunna få stöd de gånger jag behöver komma iväg på alla olika läkarbesök, möten på soc och liknande men tydligen inte. Har blivit tilldelad en person på tisdagar och torsdagar ca 1timma varje gång. Mitt boendestöd är en kvinna i 50 års åldern och vill mest sitta å tjöta. Jag får inget gjort med henne. Har haft två olika vikarier och dom var helt underbara. Den ena följde med mig när jag tog mina prover och den andra som jag ska ha i ett par veckor klickade det med direkt. Vi fungerar typ på samma sätt när det kommer till söka upp skådisar/regissörer/filmer. Vi tycker om samma sorts filmer och Har varit i samma länder i princip. Vi snackade bort 1 1/2 timme och bestämde att nästa vecka ska vi hämta min cykel och ta hem den. Skönt å slippa gå 7 km själv. :)



Förlorad mobil:

För två veckor sedan var jag ute med en vän som jag inte träffat på 5-6 år. Drack som vanligt, ca 5 öl men flippade totalt pga min nya medicin som jag inte druckit med innan. Dom byxorna jag hade på mig har väldigt ytliga fickor och när jag var på toa ramlade troligtvis mobilen ur fickan. Som tur var hittades fodralet med mitt bankkort och idkort. Jävligt korkat av mig! Jag grämer mig som tusan. Och det visade sig att morsans försäkring inte täckte en bort tappad mobil. Så jag fick ta ett till abonnemang så jag kunde få en till mobil på avbetalning. Surt som tusan, men jag måste ju ha en telefon. Och nu i efterhand kom jag på att jag kunde tagit en Iphone 4 ist för en 5a... Men nu är det försent. Men jag ska kolla upp det så att jag kanske kan spara lite cash. Ska ringa nu direkt!!

Den dealen jag har nu är den mest kostnadseffektiva visade det sig. När jag kom hem till brorsan efter kvällen så spydde jag ner hela hans kök i sömnen. Är glad att jag inte var själv, det hade nog slutat jävligt illa. Jag blev livrädd!



Metaltown:

Så jävla bra! Såg alla band jag ville se förutom tre stycken.

Jag och brorsan bodde med våra vänner i Eldrimner och det dök upp massa sköna grannar. Vi hade jätteroligt i campet och framför scenerna.

Jag jobbade ett 12 timmars pass innan festivalen. Trodde att jag skulle vakta en grind hela natten, men det visade sig att vi skulle patrullera området också. På en fyrhjuling :) Så jävla värt!! Mittandea pass gjorde jag på festivalens sista dag. Då satt jag brevid mixerbordet vid de två största scenerna och fick se ALLA banden på lördagen. Också jävligt värt, och slappt! Kommer nog försöka jobba där nästa år också.

Natten mellan lördagen och söndagen när jag jobbat klart så kommer jag till campet och då har en norska joinat oss. Det blev en väldans massa bärs skömt. Bärs betyder ju bajs på norska. Men sen hittade vi på egna ord som mycket väl hade kunnat vara norska.

Panzartax = Krokodil/Alligator
Fleskeponny = Flodhäst
Snurreplan = Helikopter

Sen var det ett par ord till som jag inte kommer ihåg just nu.

Jag märkte också att jag börjar bli bättre, jag tycker inte det är så jobbigt att göra saker själv som tex gå på konsert själv och framför allt, söker inte desperat bekräftelse hos män. Hoppas att jag fortsätter framåt.



Heja mig!!



Kommentarer
Mamma Maria

Skönt att läsa att du tycker det går framåt!! Glad jag blir för dig!!!

Heja heja!!!

2013-07-17 @ 00:02:00
URL: http://mammamaria.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bipopulärt

Denna bloggen handlar om mig, min sjukdom och mina hinder genom livet. Kanske en och annan nageldesign också...

RSS 2.0