Dagens färger

De senaste dagarna har varit riktigt jobbiga och väldigt stressande för mig. Har hållt mig hemma hos min bror i 4 dagar, jag har fysiskt sett inte kunnat lämna hans lägenhet. Det är som en sorts frizon där, med hans underbara katter som kommer upp och lägger sig på bröstet eller magen och spinner så hela kroppen vibrerar. Det är underbart. Men det var dags att komma hem kände jag. När jag kommer hem är jag så jävla irreterad, jag läser pappret från socialen som påstår att jag har ett "normsaldo" på 22 000 spänn (i oktober) och behöver därför ingen hjälp... Och visst, jag fick in pengar i oktober, 6 månader FÖRSENT! Måste verkligen överklaga detta beslutet.
 
Hur som. När jag läst detta härliga besked så däckade jag på soffan, det tog alla mina krafter. När jag vaknade ett par timmar senare gick jag och lade mig i badet. Brukar alltid lösa korsord i badet och lyssna på musik, men inte idag. Min kropp förmodde sig inte att plocka upp tidningen eller greppa pennan. Det enda jag kunde göra var att ligga där och tänka. (Det kanske är dags?!) Jag brukar fastna med blicken när jag tänker, och när jag blir "medveten" igen tycker jag att väggarna har närmat sig. Samma var det idag. Sen kom jag och tänka på alla andningsövningar jag borde göra mot min ångest. Jag kom också tänka på en vän som börjat meditera nyligen och kommit underfull med bra saker.
 
Så jag låg i badet och började andas, in med näsan, ut med munnen. Jag känner inte att jag slappnar av riktigt men när jag blundar känns det som att min kropp är starkt gul. Sen när mamma ropar till mig blir min kropp vit. Jag fortsätter meditera ett tag och kroppen återgår till den gula färgen.
 
Jag misstänkte att detta kunde handla om auror eller nåt så jag kollade upp det. (Ja jag tror på det övernaturliga, och andlighet, till viss del)
 
Här är vad jag kunde hitta i alla fall: (auran och färgerna)
 
GUL

Symbolik: Attraktion, spådom, intellekt, studier, beslut.

Gul är förmodligen den färg i auran som är lättast att se. Ljusgult närmast håret kan vara tecken på optimism. Gult kännetecknar intellektuell aktivitet, inlärning, lätthet, vishet. Det är en färg som tyder på att man börjar komma i kontakt med sin mediala förmåga.

Mörkare och smutsigare gula nyanser kan tyda på överdrivet analytiskt tänkande, en tendens att vara kritisk eller dogmatisk, eller att man känner att man inte har fått det erkännande man förtjänar.

 
VITT

Symbolik: Sanning, renhet, ärlighet, oskuld, kreativt uppvaknande.

Vitt syns ofta i auran som ett genomskinligt ”moln” runt personen. Vitt innehåller alla färger och när den vita färgen syns riktigt starkt i auran så är det ofta tillsammans med andra färger. När detta sker så kan du veta att det verkligen är energifärgen vit du ser och inte bara en ’suddig’ aura.

När den vita färgen dominerar är det tecken på sanning och renhet. Personen genomgår rening av jaget och får vara med om ett kreativt uppvaknande.

 

En del av dessa saker stämmer redan (i alla fall vart mina tankar går mest) och jag hoppas på att dessa färger håller i sig tills saker och ting har löst sig :)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bipopulärt

Denna bloggen handlar om mig, min sjukdom och mina hinder genom livet. Kanske en och annan nageldesign också...

RSS 2.0