Vill förändras

Jag vill inte var jag längre. Jag vill vara en "fin, ordentlig och respektabel" tjej. Vad jag än gör så blir det fel, jag missuppfattas och jag känner inte att jag respekteras. Det är väll antagligen mitt eget fel att jag låter andra trampa på mig. Hur jag än gör, vad jag än gör så ger jag såååå mycket av mig själv och får sällan tillbaka ens lite respekt, eller ett tack. Självklart syftar jag på min pappa. Har suttit och slitigt med en grej nonstop i 6 timmar och jag får inte ens ett tack eller tid att förklara hur jag tänkt. Vad jag än försöker säga så tycker han att jag pratar i mun på han och att "det är så fult att göra så". Varför i helvete lär jag mig aldrig? Varför försöker jag ens... Snälla fula Jag, sluta bry dig, sluta jaga bekräftelse från din pappa och sluta gråta. Det kommer aldrig förändras. Varför utsätter jag mig för samma förtryck gång på gång? Jag vill ju bara bli pappas flicka igen, men han tillåter mig inte det. Vad jag än gör, eller hur jag än gör så är det aldrig bra nog... 


Kommentarer
Inga

Att vilja ha bekräftelse från sin pappa är helt normalt och det kräver många försök och stånga huvudet i väggen innan man till slut inser att det inte går att ändra på en människa, inte ens sin pappa. Och t om när man inser det så försöker man lite till och lite till. Först när man hittat den inre tryggheten, och inte behöver bekräftelse utifrån, för att inse att man duger, först då kan man släppa taget. Och det betyder inte att man behöver bryta, det betyder att man blir likgiltig. Inget hat, ingen kärlek bara "ryck på axlarna" och jaja han är som han är men det ska inte styra mig.

Tänk dig att du har en osynlig sköld varje gång du pratar med din pappa. Som om du var en riddare med en stor sköld som du symboliskt håller upp i luften och låter hans ord eller oord träffa den, istället för dig, och så pang träffar orden plåten, plattas till och rinner ner på golvet i en liten obetydlig hög.

Börja där. Ha tålamod. Ge inte upp. Du är på rätt väg.

2013-01-28 @ 13:56:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bipopulärt

Denna bloggen handlar om mig, min sjukdom och mina hinder genom livet. Kanske en och annan nageldesign också...

RSS 2.0