Fortsättning på soc, kaos och hypomani

Torsdag:

När jag vaknar är jag helt tom, och orolig. Nu skulle jag ju tillbaka till soc. Men helt ur det blå erbjuder sig pappa att hämta mig och köra mig. Jag blev jätteglad! Han var även med på mötet. Sen gick vi hem till brossan för att köra honom till jobbet. Sen körde pappa mig tillbaka till sjukhuset. Jag var jätte tacksam och det lät jag honom veta. Han kan när han vill! :) När jag kommer tillbaka till avdelningen är jag glad, men ändå tom. Tomheten finns där hela tiden. På kvällen sitter jag och chattar med en kompis till mig och brossan om lite bös. Sen ville hans band att jag ska vara med i en av deras nya videos, och det är klart jag vill. Blev super glad, glädjen övergick till ångest och en liten hypomani. Gick runt avdelningen i en halvtimme sen även ute. Sjuksköterskan ringde till jourhavande läkaren för att kolla villka mediciner hon kunde ge mig. Jag fick Imovan och Zyprexa, samt en medicin/pilates boll som jag lånade av Juggen. Satt på den och gjorde massa balansövningar. Efter 30 min hade tabletterna verkat och jag blev skönt lugn och trött så jag kunde sova.

Fredag:

Vaknar upp i tid till frukosten, känner att jag är på bra humör, någorlunda stabil och lättad efter torsdagen. Ganska direkt efter frukosten går jag och den starke ner till kulverten för att se om det finns några rullstolar, och det gjorde det. Vi körde väll runt i 30 min och precis innan vi skulle ställa tillbaka dom så tar han tag i min rullstol och kör utav bara helvete så rullstolen och jag välter. Det blev en hård landning, det gjorde lite ont men inte så att jag tänkte på det, men jag började asgarva. Hur han kände vet jag inte, han blev nog lite skamsen. Sen under hela dagen diskuterade "vårat modulgäng" på 4 pers med den kristne om olika saker, som tex. Gud, sex och bajs. Askul, han blir alltid så hetsig. Efter att alla fått sin kvällsmedicin gick alla på avdelninge och la sig. Jag satt först ute själv i 45 min utan jacka och skor, känner mig ganska deppig och ledsen men sitter och laddar på att gå och hämta min nattmedicin. Gjorde min första inbakade fläta idag också på den psykotiska kvinnan, den blev rätt bra!

Det har hänt mycket, snabba svängar men i det stora hela har det vart ett par ganska bra dagar, tror jag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bipopulärt

Denna bloggen handlar om mig, min sjukdom och mina hinder genom livet. Kanske en och annan nageldesign också...

RSS 2.0