Duktig

Idag har jag varit hos min sjuksyrra, första gången sedan innan jag blev inlaggd. Vi pratade om allt praktisk som lägenhet, socialen, boendestöd, vårdplanering samt anmälan mot idiotläkaren på psykakuten, hon som hellre ville ha rast än att hjälpa mig. Så det kommer bli en avvikelserapport från min läkare och jag ska skicka en anmälan via patientnämnden eller nåt.

Efter mötet tänkte jag att det var lika bra att ta min förmiddags promenad, så jag gick från Kungsgatan upp till Valand för att käka lunch, sen vidare igenom Vasa allén upp till Skansen krona. Därifrån gick jag genom Haga och bort till Järntorget där jag hoppade på vagnen hem. Total tid ca 1 timma. Känner mig duktig! Och jag börjar uppskatta mitt egna sällskap mer och mer. Har börjat inse att man inte behöver en partner för att vara lycklig. I stället kan man nöja sig med sitt egna sällskap som aldrig bitchar och en KK så man får knullat ibland. Behöver ingen man för att sätta upp hyllor eller fixa tekniska grejer för det kan jag själv! Så det så!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bipopulärt

Denna bloggen handlar om mig, min sjukdom och mina hinder genom livet. Kanske en och annan nageldesign också...

RSS 2.0