Rolig vecka

I fredags åkte jag hem till farsan för att hjälpa honom att bygga ett tak till deras uteplats. Rätt gött att vara helt ensam med farsan, det verkade även som att han tyckte det för han sa ofta att det var tur att jag var där och att han har sån duktig dotter. Kännes gött å höra. Sov där från fredag till söndag. Vi hann även med att kolla när minsting brossan spelade match. Sen grillade vi två gånger och cyklade till Klädkällaren. Som tack för hjälpen fick jag 500 spänn och en cykel. För pengarna köpte jag hårfärg. Nu har jag mörklila hår igen.

På söndagen åkte jag hem. Var tvungen att åka hem för att hämta lite grejer för en musikvideo inspelning till Eldrimners låt "Undergången". På måndag morgon åkte jag till läkaren och sedan direkt till en av mina brudar. Har inte träffat henne sedan jag blev inlagd i slutet på mars. Det är en lång tid och jag hade saknat henne och hennes lille gangster som fan! Var jättekul att träffa dom igen. Jag och sonen lekte med bilar och även i barnbassängen på altanen. Jag trode att jag skulle bli pisseblöt men gangstern är sån gentleman så jag klarade mig.

Vid 16 tiden började jag gå de 2,5 kilometrarna till mitt gamla teaterställe där videon skulle spelas in. Sååå kul att komma tillbaka igen då jag inte varit där på flera år.

Genomgången av musikvideon gjordes. Bandet är min brors och mina gemensamma vänner, ett par av dom har jag kännt i 19 år. Så kul att se att det börjar hända grejer. Regissören/fotografen var trummisen från bandet Engel genom hans produktionsbolag OJ media. Han pitchade storyn och gick igenom manuset. Riktigt roligt! Min roll var morsan som blev misshandlad och våldtagen av sin man och son. Inspelningen började på tisdag. Jag var så jävla nervös, skulle skrika massa och flaxa runt. Har aldrig spelat en sån roll men det gick bra. När jag satte igång med mitt ändrades hela stämmningen i rummet till "WTF, detta hade vi inte förväntat oss" Kändes riktigt bra att kunna förvåna folk, och även mig själv, visste inte att jag hade den kapaciteten inom mig. Var en bra "rening" av själen att få skrika så mycket. Och make up artisten pratade en del om hur det skar i hjärtat när jag skrek och att hon och fotografen gett varanda OMG blickar när jag började skrika.

På onsdagen filmades den roligaste scenen då min "son" skulle krasha hela rummet, speglar, vaser, byrån. Jag satt typ 1 meter i från allt och skulle spela rädd i sängen. Jag behövde inte spela för jag var rädd på riktigt, det flög glasbitar överallt. Ingen fick nån skada men man fick lite splitter på sig.

Efter inspelningen var klar så firade vi en av gitarristerna med tårta och whiskey. Jag blev ganska full och jag var den enda förutom bandet som stannade kvar och städade.

Idag har jag varit riktigt seg, ont i hela kroppen efter allt slit. Har för det mesta sovit men jag lyckades ta mig ut på en liten cykeltur också! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Bipopulärt

Denna bloggen handlar om mig, min sjukdom och mina hinder genom livet. Kanske en och annan nageldesign också...

RSS 2.0